Rally-toko angstia

Lauantaina ostallistuin Devinin kanssa meidän toisiin VOI-kokeisiin rally-tokossa. Rallyn treenaaminen on ollut hyvin vähäistä, mutta kyllä me muistuteltiin liikkeitä taas ainakin viikon verran ennen kokeita. Odotukset eivät tämän takia olleet kovinkaan korkealla, koska minulla on yleensä aina vaikea keskittyä sekä kyltteihin että Deviniin. Tämä vaikuttaa sitten minusta aina jonkun verran Deviniin ja muutenkin tekemiseen, kun epäröin ja pohdin.
Hurja rally-monsteri
Tutustuin rataan useita kertoja ja rata sujui yllättävän hyvin päässäni tutustumisvaiheessa (usein olen jo tutustumisessa pää pyöreänä). Jännitin kyllä jonkun verran, kun menin radalle Devinin kanssa, mutta tämä ei tuntunut juuri vaikuttavan poikaan ja fiilis oli tosi kiva. Devin oli keskittynyt ja kuulolla, sekä piti oikein kivasti kontaktia lähes läpi radan.
Minusta kaikki tehtävät sujuivat tosi kivasti, ei mitään sellaisia selkeitä mokia. Olin sitten hieman ihmeissäni, kun katsoin tulostaulua: 79 pistettä 100 pisteestä. Saman verran kuin viime VOI-kokeesta, vaikka silloin uusin pari tehtävää, eikä fiilis muutenkaan ollut läheskään näin hyvä. Meinasi kyllä vähän ärsyttää. Vaikka rata olikin hieno, katso vaikka:


Olipa mieleenkiintoista katsoa mistä virheet tulivat, kun sain arvostelupaperin käsiini. Numerosta 7 lähti -1 p. (kyl, ehkä Devin potkasi kylttiä kääntyessään?). Numerosta 8 lähti -10 p. (tvä, liian laaja ohj.käännös) ja numerosta 11 samoin -10 p. (tvä, liian lyhyt askel ohj.). Meinasi sitten ärsyttää vähän lisää, tai ei meinannut vaan ärsytti.

Enpä ole ollut tietoinen, ettei tuollainen "toko-käännös" sovi rallyyn (eli se liian laaja ohj.käännös), kyllähän mulla joo siirtyi jalat sellainen 10 cm. Minun pitänee vaan nielasta, että tuosta tuli virhe, mutta tuo liian lyhyt askel on ehkä minulle liikaa. Vai muistanko väärin, että askel rallyssa on sellainen, että väliin pitää mahtua oma jalka? Minusta tuohon kyllä mahtuu ja askel on kuitenkin ihan selkeä.

Voin hyvin myöntää, että minulla taitaa muutenkin olla vähän väärä kuva rally-tokosta, kun olin siinä uskossa, että laji on itsessään "rennompi" kuin toko. Tosiasia on kuitenkin että ihan samalla tavalla rallyssä viilataan pilkkuja kuin tokossakin, eri asioista vaan. Eikä tässä ole ongelmaa, minähän tykkään viilata pilkkuja. Pitää vaan asennoitua siihen, että myös rallyssa viilataan pilkkuja.
SaveSave

Kommentit