Hauskaa tokoilua ja tuore 2-luokkalainen

Treenit: EVL-kurssi (HSKH, Jenni Sohlberg)
Koira: Tino 5 v.
Aika & paikka: 8.6, Ojanko (ulkona)

Treenasimme erilaisia variaatioita uudesta EVL-paikkiksestä ja siihen liittyviä häiriötreenikuvioita. Meillä oli aivan huisin hauskaa ja ryhmässä oli sopivasti sellaisia koiria, mitkä eivät olleet moksiskaan, vaikka koirat asetettiin hyvin lähekkäin ja kutsuttiin yksi kerralla luoksarimaisesti pois tai teetettiin kaukoja. Tällaiset treenit ovat mahdottoman hauskoja Tinon kanssa, kun poika tsemppaa ihan tosissaan.

Kisat: HAU agility-kisat
Koira: Devin 2 v.
Aika & paikka: 9.6, Purina (sisällä)
Tuore 2-luokkalainen!
Olin ilmoittautunut Devinin kahdelle radalle, mutta juoksimme ainoastaan agilityradan, kun siitä napsahti heti viimeinen nolla, eli SERT ja menolippu kakkosiin. Olin yllättynyt, kun meille osui kaiken lisäksi voitto! Olin nähnyt ainakin muutaman nopean nollan ja koin itse, että meillä etenkin radan alku tökki. En tiedä arpoiko Devin alustaa, kun Purinan halli-alusta oli sille vieras, vai mikä oli, mutta tuntui tahmealta. Lisäksi minun valssi ennen pituutta ei ollutkaan niin liikkuva kuin mitä sen piti olla, ja olin sitten aivan väärässä kohdassa valssin jälkeen. Onneksi Devin kuitenkin irtosi eteen, kun jäin itse jumittamaan pituudelle. Tämän jälkeen rata lähti paremmin käyntiin. Tuloksena siis nollavoitto (-17,99 sek., etenemä 4,50 m/s, sija 1/27, tulokset >>). Tuomarina toimi Martti Salonen, joka piti rimat 60 cm.

Kommentit