Viikonloppu messarissa ja to treenit

Viikonloppu meni Voittaja 2010 näyttelyssä messukeskuksessa. Kehässä minulla ei sentään ollut koiria, mutta olin tietenkin töissä BAT:in puolesta ja lisäksi Iron osallistui flyball-näytökseen molempina päivinä. Ironilla oli hauskaa, ja yleisölläkin ajoittain minun kustanuksella kun Iron keksi vähän omia reittejään. Iron on kyllä ihanteellinen koira tuollaisissa isoissa tapahtumissa missä on paljon ihmisiä ja koiria. Se ei provosoidu mistään eikä ole moksiskaan hälinästä.

Viime viikon torstaina oli Ironin viimeiset ryhmätreenit ennen joululomaa. Ennen treenejä sain jopa aikaiseksi trimmata Ironin, vihdoin ja viimein. Pikkumusta oli aikamoisessa karvassa ja lyhytjalkaisen, raskaan koiran alta paljastui se sporttinen, pieni ja kevyt koira mihin olen tottunut :) Ja itse treeneihin. Soile Lahti oli kouluttamassa, radassa oli jonkin verran pyörittämistä jonka takia Ironin vauhti meinasi taas vähän hiipua. Aloitti hyvällä vauhdilla, mutta tosiasia on ettei Iron kestä hirveän montaa penninpyöritystä ennen kuin vire laskee. Lelun avulla sain kyllä nostettua virettä, mutta ohjattujen treenien joulutauon aikana tulen kyllä taas keskittymään enemmän lähettämiseen, jotta saan vauhdin nostettua.

Tinon kanssa tein pentupuomia ennen Ironin ryhmätreeniä. BAT-hallilla on sellainen matala, leveä ja lyhyt puomi joka tuntuu oikein hyvältä Tino-tyyppiselle hösöttäjälle, ei tarvitse pelätä että tipahtaa. Olen pitänyt namin alastulolla (tai siis maassa vähän matkan päästä kontaktipinnasta) ja sitten vielä lelun muutamien metrien päässä. Tino jää hyvin oikeaan asentoon ja olen yrittänyt olla tarkkana että vapautan vasta sitten kun katsoo eteenpäin. Nyt vaan olen ruvennut pohtimaan mitä tekisi ylösmenon kanssa. Epäilen että se on pakko opettaa Tinolle jottei tulisi kontaktivirheitä ylösmenosta, mutta millä tavalla on vielä kysymysmerkki.

Pippinkin pääsi juoksemaan putkia ja jokusen hypyn. Liikkui taas normaalisti, joten ehkä herra vaan oli jäykkä viimeksi kun liike näytti huonolta. Toivotaan niin.

Kommentit